Suomessakin suursuosioon noussut verrattain uusi sosiaalisen median alusta TikTok jatkaa ilmiömäistä suosiotaan kuukausi toisensa perään.

Nyt on kiire, tiivistättekö?

  • TikTok tunnetaan nopeatempoisista videosisällöistään, jotka ovat saavuttaneet valtavan suosion erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa.
  • TikTok nousi kaikista ladatuimmaksi sovellukseksi vuonna 2020 ja jätti samalla taakseen esimerkiksi Facebookin, WhatsAppin ja Instagramin.
  • Alusta tarjoaa mahdollisuuksia näkyvyyteen, yhteisöllisyyden rakentamiseen ja markkinointiin.
  • TikTokissa markkinoijan kannattaa luoda oman näköistä sisältöä, sillä virtaan heittäytyminen ja autenttisuus ovat kanavan ydinpiirteitä.

Videot osaksi yrityksen markkinointia

TikTok tunnetaan nopeatempoisista videosisällöistään, jotka ovat saavuttaneet valtavan suosion erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa.
Viime aikoina eri somealustoilla erityisesti videoiden suosio on ollut kasvussa, siksi kannattaakin miettiä, miten omaa yritystä voisi tuoda esille videoiden muodossa.

TikTok nousi kaikista ladatuimmaksi sovellukseksi vuonna 2020 ja jätti samalla taakseen esimerkiksi Facebookin, WhatsAppin ja Instagramin. TikTokin suosio tulee varmasti jatkamaan kasvuaan entisestään. Monet yritykset eivät ole vielä hyödyntäneet TikTokin potentiaalia, sillä se on mielletty sovellukseksi, jossa tuotetaan ainoastaan rentoja videoita. Näin ollen se ei ole pystynyt kilpailemaan muiden isojen sosiaalisen median kanavien, kuten Instagramin kanssa.

TikTok kannattaa ehdottomasti sisällyttää omaan markkinointistrategiaan, jos tavoitteena on päästä lähemmäksi omia asiakkaita rennomman sisällön kautta.

”TikTokissa markkinoijan kannattaa luoda oman näköistä sisältöä, sillä virtaan heittäytyminen ja autenttisuus ovat kanavan ydinpiirteitä.”

Markkinointi TikTokissa

TikTokin valtavat käyttäjämäärät ovat saaneet mainostajat kiinnostumaan alustan tuomista mahdollisuuksista. Tämän takia markkinoijan kannattaa tiedostaa TikTokin olemassaolo, vaikka oma kohderyhmä ei osuisikaan sen ydinkäyttäjäryhmään. TikTok tarjoaa nimittäin mahdollisuuksia näkyvyyteen, yhteisöllisyyden rakentamiseen ja markkinointiin.

Yritykset voivat luoda oman profiilin TikTokiin ja mainostaa siellä omia tuotteitaan ja palveluitaan. Suositun kanavan vielä toistaiseksi vähäiset mainosmäärät tarjoavat yrityksille tilaisuuden erottautua kilpailijoista ja nostaa brändin tunnettuutta melko vähäisellä vaivalla. Yritykset voivat tehdä erilaisia kaupallisia yhteistöitä sosiaalisen median vaikuttajien kautta ja tällä keinolla saadaan helposti ja tehokkaasti lisää näkyvyyttä eri yleisöjen edessä.
Maksetun mainonnan avulla TikTokissa yritys voi tavoittaa sekä uusia että jo yritykselle tuttuja asiakkaita. TikTokin potentiaali maksetun mainonnan alustana on tällä hetkellä suuren kiinnostuksen ja kehityksen alla, ja sen mahdollisuudet ovat kaikkien ennusmerkkien mukaan valtavat.

Onnistunut TikTok-markkinointi herättää käyttäjät osallistumaan ja aktivoitumaan yrityksen kanssa aivan uudella tavalla.
TikTokia kannattaa hyödyntää, jos se tuo selkeää lisäarvoa omalle brändille. Ja vaikka selkeää hyötyä ei näkisikään, kokeilusta tuskin on haittaa!
Ottaen huomioon TikTokin monipuoliset markkinointimahdollisuudet, sitä on syytä edes harkita potentiaalisena markkinointikanavana myös omalle yrityksellesi.

Lue myös nämä

Kuinka tavoittaa kohderyhmäsi sosiaalisessa mediassa?

Etkö tavoita haluttua kohderyhmää? Eivätkö ihmiset kiinnostu sisällöstäsi? Tässä artikkelissa kerrotaan, kuinka tavoittaa kohderyhmä sosiaalisessa mediassa. 

Kuinka välttää yleisimmät virheet sosiaalisessa mediassa?

Eivätkö ihmiset löydä julkaisujasi? Eikö yrityksesi saa seuraajia sosiaalisessa mediassa? Tässä artikkelissa on kerrottuna, kuinka välttää yleisimmät virheet sosiaalisessa mediassa. 

Mikä ero on Instagram stories ja feed markkinoinnilla?

Instagramissa voit mainostaa maksullisesti ja ilmaiseksi. Ilmainen markkinointi feedissä ei välttämättä ole huonompi kuin maksettu, kun käytät oikein hashtageja.