Tässä blogissa kerrotaan Instagram stories ja feed markkinoinnista ja miten ne eroavat toisistaan. Jos haluat apua kuinka paljon Instagramissa kannattaa julkaista, tutustu aiempaan blogiin tästä.

Nyt on kiire, tiivistättekö?

  • Ilmainen markkinointi toimii molemmissa, mutta maksullinen mainonta tarinoissa tavoittaa myös muita kuin seuraajia, kun taas maksetut feed-julkaisut näkyvät käyttäjien etusivulla.
  • Tarinat ovat parempi tapa tavoittaa jo olemassa olevaa yleisöä, kun taas feed-julkaisut tavoittavat enemmän uutta yleisöä. 
  • Feed-julkaisut ovat myös erinomainen tapa mainostaa ilman maksullisia palveluita.

Instagramissa voit mainostaa maksullisesti ja ilmaiseksi. Ilmainen markkinointi feedissä ei välttämättä ole huonompi kuin maksettu, kun käytät oikein hashtageja. Jos haluat tietää enemmän hashtagien käytöstä, käy lukemassa blogi aiheeseen tästä.

Instagram stories

Instagram stories eli tarinat ovat esillä 24 tuntia, jolloin seuraajasi näkevät tarinasi heidän kotisivullaan. Myös profiilin kävijät näkevät tarinasi, jos tilisi on julkinen ja tarinat kaikille saatavilla. Ilmainen stories mainonta toimii erinomaisesti, jos sinulla on entuudestaan yleisöä, jotka ovat kiinnostuneita tuotteesta/palvelusta.

Maksullinen mainonta tarinoissa tavoittaa muitakin kuin seuraajia. Pääset valitsemaan alueen, jossa haluat, että tarinasi näkyvät. Voit valita ikähaitarin, joille tarinoita näytetään sekä summan, jolla haluat mainostaa. Maksulliset tarinat näkyvät Instagram käyttäjillä tarinoiden välissä, kun he selaavat seurattavien tarinoita.

Instagram feed

Instagram feed julkaisut näkyvät seuraajien kotisivulla, mutta mahdollisesti myös tutkisivulla ja hashtagmerkintöjen avulla. Feed julkaisut tavoittavat enemmän uutta yleisöä kuin Instagram tarinat. Feed julkaisut ovat siis erinomainen tapa saada uusia kävijöitä tilillesi. Feedissä pystyt mainostamaan samalla tapaa kuin tarinoissa, mutta maksetut julkaisut näkyvät käyttäjien etusivulla.

Tarinoita käyttäjät seuraavat enemmän ajatuksen kanssa, kun etusivua selatessa mainokset saatetaan sivuttaa nopeasti. Jos haluat mainostaa ilman maksullisia palveluita, on Instagram feed erinomainen vaihtoehto sinulle. Tutustu Instagramin mainontaan tarkemmin heidän kotisivuiltaan tästä.

”Feed julkaisut tavoittavat enemmän uutta yleisöä kuin Instagram tarinat.”

Lue myös nämä

Kuinka tavoittaa kohderyhmäsi sosiaalisessa mediassa?

Etkö tavoita haluttua kohderyhmää? Eivätkö ihmiset kiinnostu sisällöstäsi? Tässä artikkelissa kerrotaan, kuinka tavoittaa kohderyhmä sosiaalisessa mediassa. 

Kuinka välttää yleisimmät virheet sosiaalisessa mediassa?

Eivätkö ihmiset löydä julkaisujasi? Eikö yrityksesi saa seuraajia sosiaalisessa mediassa? Tässä artikkelissa on kerrottuna, kuinka välttää yleisimmät virheet sosiaalisessa mediassa. 

Mikä ero on Instagram stories ja feed markkinoinnilla?

Instagramissa voit mainostaa maksullisesti ja ilmaiseksi. Ilmainen markkinointi feedissä ei välttämättä ole huonompi kuin maksettu, kun käytät oikein hashtageja.