Mitä sinun somesi antaa katsojalle?
Kohderyhmän tunnistamisen jälkeen on syytä miettiä, mikä on sinun markkinarakosi. Miksi joku haluaisi tulla katsomaan sinun sisältöäsi? Tarjoatko yleisölle ratkaisua ongelmaan vai esitteletkö omaa osaamista? Tuotteista saadaan kivoja kuvia, joita on helppo julkaista eri sosiaalisen median kanavissa, mutta miten yleisö löytää nämä kuvat? Julkaisusi voivat käsitellä ongelmaa, johon tämä kyseinen tuote on ratkaisu.
Rakenna julkaisusi siten, että yleisöllä herää mielenkiinto ensi sekunneista lähtien. Sosiaalisessa mediassa on niin paljon tarjontaa, että katsojan on helppo siirtyä seuraavaan julkaisuun, jos mielenkiinto ei herää välittömästi. Suosi siis lyhyttä ja ytimekästä viestintää, jossa hyppäät heti itse aiheeseen ja koukutat katsojan katsomaan enemmän.