Instagram Reels, eli kelat ovat erinomainen keino kasvattaa tiliäsi. Kilpailu eri alustojen välillä on kovaa, ja siksi Instagram haluaa kannustaa ihmisiä luomaan entistä enemmän Reelsejä antamalla käyttäjille vastineeksi enemmän näkyvyyttä. Reelsien keskeisin tarkoitus on saada käyttäjiä, jotka eivät seuraa sinua, kiinnostumaan tilistäsi ja seuraamaan tiliäsi.

Nyt on kiire, tiivistättekö?

  • Instagram Reels on lyhyt video, jolla voit luoda inspiroivaa, opettavaa ja viihdyttävää sisältöä.
  • Reelsit ovat tehokkain tapa kasvattaa Instagram-tiliäsi.
  • Reelsien keskeisin tarkoitus on tavoittaa käyttäjiä, jotka eivät vielä seuraa sinua.
  • Tekemällä Reelsin, joka tukee tämänhetkistä algoritmia, voi Reels päätyä tutki-osioon, Reels-välilehdelle ja Instagram-syötteen aloitussivulle.

Mikä Reels on?

Reels on lyhyt video, joka muistuttaa TikTok- videoita. Reelsien avulla voit luoda inspiroivaa, opettavaa ja viihdyttävää sisältöä. Videot voivat olla enintään 1,5 minuutin pituisia ja koostua yhdestä tai useammasta videoklipistä, joihin voi lisätä hienoja efektejä ja musiikkia. Reelsit ovat näkyvillä profiilisi syötteessä niin kauan kunnes poistat sen. Toisin kuin Instagram tarinat, jotka katoavat 24 tunnin päästä julkaisusta. Saat täältä apua, kuinka Instagram Reelsejä tehdään.

”Instagram nostaa joitakin Reelsejä tutki-sivulle, Reels-välilehdelle tai Instagram-syötteen aloitussivulle, joka auttaa tavoittamaan enemmän käyttäjiä ja saamaan näkyvyyttä.”

Miksi kannattaa luoda Reelsejä?

Instagramin algoritmi suosii Reelsejä ja levittää niitä käyttäjille, jotka eivät vielä seuraa sinua. Reelsit ovat Instagramin uusimpia ominaisuuksia ja se on yksi syistä, miksi Instagram haluaa saada enemmän käyttäjiä tekemään Reelsejä. Instagram nostaa joitakin Reelsejä tutki-sivulle, Reels-välilehdelle tai Instagram-syötteen aloitussivulle, joka auttaa tavoittamaan enemmän käyttäjiä ja saamaan näkyvyyttä. Instagram kuitenkin valitsee tarkoin Reelsit, joita se buustaa. Siksi sinun tulisi tietää, miten tehdä Reels, joka saattaa päätyä näihin osioihin.

Millainen on hyvä Reels?

  1. Hyvä Reels kestää 7 sekuntia.
  2. Valitse musiikki, joka trendaa ja johon törmäät useasti katsoessasi muiden Reelsejä. Jo trendaavat tai musiikit, jotka tulevat trendaamaan on merkitty nousevalla nuolella. Merkki löytyy Reelsin vasemmasta alareunasta.
  3. Kuvaa laadukas video. Instagram seuraa videoiden laatua ja näin buustaa laadukkaita videoita. Saat laadukkaampia videoita kuvaamalla 4K:lla. Instagram suosii enemmän 4K:ta kuin HD:ta. Toinen vinkki paremman laadun saamiseksi on laittaa Instagramin asetuksista: ’’lataa korkeammalla laadulla.’’. Saat sen päälle näin:
    • Mene profiiliisi –> napauta oikeasta yläreunasta kolme viivaa –> asetukset –> tili –> tietojen käyttö –> lataa korkeammalla laadulla.
  4. Instagram seuraa, kuinka kauan ihmiset katsovat reelsiäsi ja onko käyttäjät katsonut sitä uudelleen. Siksi sinun kannattaa valita aihe, mikä trendaa tai mistä yleisösi on kiinnostunut. Se mikä trendaa TikTokissa, trendaa myös Instagramissa. Joten inspiraatiota kannattaa hakea myös TikTokista.
  5. Käytä hashtageja. Lue enemmän hashtagien käytöstä täältä.

Lue myös nämä

Kuinka tavoittaa kohderyhmäsi sosiaalisessa mediassa?

Etkö tavoita haluttua kohderyhmää? Eivätkö ihmiset kiinnostu sisällöstäsi? Tässä artikkelissa kerrotaan, kuinka tavoittaa kohderyhmä sosiaalisessa mediassa. 

Kuinka välttää yleisimmät virheet sosiaalisessa mediassa?

Eivätkö ihmiset löydä julkaisujasi? Eikö yrityksesi saa seuraajia sosiaalisessa mediassa? Tässä artikkelissa on kerrottuna, kuinka välttää yleisimmät virheet sosiaalisessa mediassa. 

Mikä ero on Instagram stories ja feed markkinoinnilla?

Instagramissa voit mainostaa maksullisesti ja ilmaiseksi. Ilmainen markkinointi feedissä ei välttämättä ole huonompi kuin maksettu, kun käytät oikein hashtageja.