Oppaat

Yrityksen täytyy näkyä siellä, missä asiakkaat ovat! Tänä päivänä se on sosiaalinen media.
Some tarjoaa lähes rajattoman määrän erilaisia mahdollisuuksia sekä ominaisuuksia ja mikä parasta, niitä tulee jatkuvasti lisää. Tänä päivänä puhelin toimii kokonaisena viihdekeskuksena, joka yhdistää meidät minne päin maailmaa tahansa ja milloin tahansa.
Sosiaalinen media on osoittanut voimansa kahden viime vuosikymmenen aikana ja sen rooli markkinoinnissa kasvaa edelleen. Onnistuneen somemarkkinoinnin avulla voidaan esimerkiksi lisätä myyntiä, vahvistaa brändiä ja sitouttaa kokonaan uusia asiakkaita. Nykypäivän yritys ei voi sivuuttaa sosiaalista mediaa markkinoinnissaan, jos haluaa yrityksen markkinoinnin olevan mahdollisimman tehokasta.
Sosiaalisesta mediasta on tullut iso osa lähes jokaisen arkea ja etsimmekin sieltä tietoa, luemme arvosteluja ja vuorovaikutamme. Ihmiset etsivät tietoa ostopäätöstensä tueksi tai ongelmansa ratkaisemiseksi juuri sosiaalisen median kanavista. Yrityksillä sosiaalinen media on mainio tapa kasvattaa tunnettavuuttaan, markkinoida, kertoa yrityksestään ja sen palveluista. Yksi sosiaalisen median suurimmista hyödyistä onkin kommunikaation helppous yritysten ja asiakkaiden välillä. Asiakkaat voivat nimittäin ottaa yhteyttä yritykseen, milloin ja missä vaan. Kommunikointi sosiaalisessa mediassa asiakkaiden kanssa tuo yritystä näkyville suuremmalle verkostolle.
”Somemarkkinointi on investointi tulevaisuuteen, mahdollisuus kasvuun ja jatkuvuuteen.”
Oikein tehtynä somemarkkinointi on yrittäjälle tuottoisa markkinointikanava. Somen kautta voi saada nopealla aikavälillä todella paljon näkyvyyttä ja lisää asiakaskuntaa. Pienyrityksille somemarkkinoinnin etuna on, että siellä voi markkinoida myös ilmaiseksi.
Some ei ole ainoastaan kanava, jossa kerrotaan informaatiota yrityksestä, sen tuotteista ja palveluista. Se on luonut yrityksille tavan välittää yrityksen viestit oikeille henkilöille oikeaan aikaan sekä mahdollistanut niin potentiaalisten kuin jo olemassa olevienkin asiakkaiden tavoittamisen reaaliajassa kotisohvalta käsin.
Jotta yrityksesi voisi menestyä sosiaalisessa mediassa, täytyy markkinoinnin olla suunnitelmallista ja tavoitteellista. Satunnaisten julkaisujen jakaminen eri some-kanavissa on melkoista hakuammuntaa ja menestystä on vaikea saavuttaa. Sen sijaan pitkäjänteinen ja suunnitelmallinen sosiaalisen median markkinointi tuottaa tulosta.
Erilaiset sosiaalisen median kanavat, kuten Instagram on noussut yritysten tärkeimpien markkinointikanavien joukkoon. Tavoitteiden asettamisen ja oman yrityksesi kohderyhmän