Mitä julkaista?
Ensinnäkin: kuvaa, kuvaa ja kuvaa! Huonoin tilanne on se, että sinulla ei ole mitään julkaistavaa. Kun sinulla on kuvapankissasi useampi kuva valmiina tulevia julkaisuja varten, hätä ei pääse iskemään ja tilisi pysyy aktiivisena. Kuvaamalla myös opit mikä toimii somessa ja mikä ei.
On todettu, että julkaisut, joissa on ihmisiä saavat pelkkiä tuotekuvia enemmän reagointeja. Ole siis aito ja näytä katsojille hieman pintaa syvemmältä. Yrityksen tilillä toimivat etenkin ne julkaisut, joissa raotetaan toimintaa kulissien takaa ja päästetään katsoja hieman lähemmäksi. Kannattaa kuitenkin muistaa, että tavoittelet yrityksesi tilillä pääsääntöisesti ihmisiä, joita et tunne. On siis syytä miettiä, onko perhepotretit tai lauantain illanviettokuvat toimivia yrityksen Instagramissa, vaikka ne raottavatkin arkea pintaa syvemmältä. Tässäkin asiassa pätee siis kultainen keskitie.
Pidä nämä kysymykset mielessäsi: mitä yrityksesi tekee, kenelle ja miksi teihin tulisi olla yhteydessä. Kun tuot yritykseksi arkea esille avoimesti sekä kerrot toiminnastanne, on seuraajan helppo samaistua teihin! Ja kukapa ei ottaisi yhteyttä yritykseen, joka vaikuttaa helposti lähestyttävältä ja lämpimältä.