Aika on rahaa
Ulkoistaminen kaikessa lyhykäisyydessään tarkoittaa sitä, että yritys ostaa ulkopuolelta erikoisosaamisen tietystä aiheesta, jolloin he pystyvät keskittymään täysillä omaan ydinosaamiseensa.
Kannattaako sisällöntuotanto ulkoistaa? Kannattaa, mutta paras hyöty saadaan tiiviillä yhteistyöllä.
Somemarkkinointi vaatii suunnitelmallisuutta, säännöllisyyttä ja aktiivisuutta tuottaakseen tulosta. Laadukas some ja sen tekeminen vaatii aikaa, ja eikös sitä sanota, että ’’aika on rahaa’’? Miksipä et siis käyttäisi omaa aikaasi siihen, mikä sinua oikeasti kiinnostaa ja mikä on intohimosi. Monesti yrityksen muun arjen ympärillä somelle ja sen päivittämiselle ei vain yksinkertaisesti jää riittävästi aikaa. Tällöin olisi hyvä miettiä, olisiko mahdollista palkata ulkopuolinen tekijä. Kannattaa kuitenkin huomioida, että parhaaseen lopputulokseen päästään toimivalla yhteistyöllä.
Geneerinen ja kuvapankkikuvilla varustettu sisältö vaikuttaa helposti etäiseltä ja kylmältä. Esimerkkinä käytetyt kuvapankkikuvat voivat kiireen keskellä vaikuttaa helpolta ja turvalliselta ratkaisulta, mutta pitkässä juoksussa saatat juuri niillä ampua itseäsi jalkaan. Lisäksi jatkuvat mainokset tai julkaisut, jossa ei ole mitään informaatiota, eivät herätä mielenkiintoa seuraajissa. Päinvastoin ne saattavat ajaa seuraajamäärän tippumiseen.