Usein ajatellaan, että sosiaalisessa mediassa saa paljon seuraajia, kun vain julkaisee paljon sisältöä jokaiselle somealustalle. Tämä ei kuitenkaan ole totta. Yrityksen sometilien kasvuun vaaditaan enemmän, kuin vain suunnittelematonta sisältöä. Alle on listattuna yleisimmät virheet sosiaalisessa mediassa
Strategian puuttuminen
Strategian luominen on kaiken A ja O, kun lähdetään kasvattamaan seuraajakuntaa. Sosiaalisen median strategia on suunnitelma siitä, mitä varten yritys on somessa, tuottaa sinne sisältöä, ja miten somea toteutetaan käytännössä. Yrityksen on hyvä luoda esimerkiksi julkaisukalenteri, josta näkee milloin mitäkin pitäisi julkaista. On järkevää myös valita henkilö, joka vastaa sosiaalisesta mediasta, jotta strategia varmasti toteutuu.
Julkaisuja liian harvoin
Kun halutaan kasvattaa sosiaalisen median tiliä, on tärkeää, että postauksia tulee säännöllisesti. Ihmiset löytävät näin julkaisujasi, ja kiinnostuessaan alkavat seuraamaan. Jos tilillä näkyy, että viimeisin postaus on tullut kuukausi sitten, ensimmäinen ajatus on, että tiliä ei käytetä aktiivisesti, ja sitä on turha seurata.
Yksipuolinen sisältö
Yksipuolinen sisältö ei kiinnosta ketään. Postausten luovuus ja monipuolisuus saa ihmiset kiinnostumaan ja seuraamaan. Tilillä kannattaa säilyttää tietynlainen teema, mutta postaukset vaihdella. Ennen kuin mitään lähdetään tekemään tai julkaisemaan, kannattaa sisältöä suunnitella valmiiksi jo pitkälle, jotta ideat eivät yhtäkkiä lopu kesken.